Az elektronikus domain regisztráció

1. Domain regisztráció

A domain regisztrációs folyamat legfontosabb pontja a megfelelő domain név kiválasztása. Érdemes rövid, könnyen megjegyezhető, de beszédes domain nevet választani. Első lépésként írja be a kívánt domainnevet, majd nyomja le a Megrendelés gombot! Amennyiben a domain név szabad, ellenőrizze újra, hogy helyesen adta-e meg, és a Kosárba gombbal helyezze el a rendelések közé.

Ekkor megjelenik a domain neve, pontos ára, valamint az SSL tanúsítvány megrendelésének lehetősége. Amennyiben weboldalán használni szeretne felhasználói belépést, esetleg érzékeny adatokat tárol, vagy szeretné ha weboldala a keresőkben (Google, Bing) előnyősebb helyen jelenne meg, igényelje az SSL tanúsítványt, mely Ön számára semmilyen beállítást nem igényel, azonnal, kényelmesen használható. Az SSL kulcs ára nettó 2000ft, mely évente fizetendő, de ha a későbbiekben nincs rá szüksége, lemondhatja. Ha most nem szeretne ilyen SSL tanúsítványt, a kék csúszka segítségével egy kattintással kikapcsolhatja ezt az opciót.

Lehetősége van több domain név egyidejű regisztrálására, de fontos tudni, hogy ilyen esetben minden domain egy tulajdonos nevére kerül, nincs lehetőség külön tulajdonosokat megadni! Amennyiben szeretne azonos névre még egy, vagy akár több domain nevet rendelni, használja újra a Keresés dobozt, majd ha a kívánt domaint nevet megtalálta, rakja újra Kosárba. Fontos tudni, hogy az SSL kulcsok nem oszthatóak meg több domain név között, tehát igény esetén minden domainhez kérjen külön SSL kulcsot.

2. Tárhely kiválasztása

A domain nevek Kosárba tétel után a szükséges webtárhely kiválasztása következik. Ha a kiválaszott domaint szeretné azonnal használatba venni, például weboldalt készíteni hozzá, vagy email fiókokat létrehozni, akkor érdemes a domain regisztrációval egyidejűleg kiválasztani a szükséges tárhelyet, mert ebben az esetben 25% engedményt biztosítunk a tárhely éves díjából. Ha most nincs szüksége tárhelyre, válassza a "Csak a domain regisztrációra van szükségem, nem szeretnék tárhelyet rendelni" opciót. Ilyen esetben csak a domain átirányátásra lesz lehetősége, egy már meglévő tárhelyre, vagy weboldalra.

Ha rendelkezik már ININET-es tárhellyel, akkor a regisztrációt követően a tárhelycsatolás az Ügyfélkapun egy gyors beállítással megoldható.

3. Felhasználói adatok megadása

Ha már rendelkezik Ügyfélkapus hozzáféréssel, akkor kérjük adja meg a Felhasználói nevét és jelszavát. Ha elfelejtette jelszavát, az Elfelejtett jelszó oldalon az email címének megadásával igényelhet újat.

Ha még nem rendelkezik Ügyfélkapus hozzáféréssel, válassza a "Nincs még felhasználói fiókom, új felhasználót hozok létre" lehetőséget, majd töltse ki a szükséges adatokat. Fontos, hogy olyan email címet adjon meg, amit aktívan használ, mert a rendelésével kapcsolatos információkat, a domain jóváhagyási nyilatkozatot, díjbekérőket és számlákat rendszerünk erre a címre küldi ki.

4. Fizetés és összegzés

A megrendelés végén válassza ki, hogy milyen módon szeretne fizetni. Bankkártyás és paypalos fizetés esetén a sikeres fizetést követően a domain regisztráció azonnal elkezdődik. Banki átutalás esetén a csak díjbekérő pénzügyi rendezését követően kezdődik el a regisztrációs folyamat.

Bankkártyás fizetéshez szerződött partnerünk a Barion Payment Zrt. Rendszerükben lehetőség van regisztrációra, így visszatérő ügyfeleink egy kattintással jóváhagyhatják a fizetést.

Paypal fizetés esetén kérjük, hogy csak a Paypal saját felület használják, és semmiképp se utaljanak a rendszeren kívül, emailcímünk megadásával!

Átutalásos fizetés esetén kérjük, hogy a megjegyzésbe csak a Díjbekérő sorszámát írják, és egyéb információkat (pl befizető neve) ne tüntessenek fel!

A fizetési mód megadása után lehetősége van kiválasztani a fizetési periódusokat is. Domain regisztráció esetén az első 2 év domain fenntartási díját tartalmazza a regisztráció díja, ezt követően minden évben kell fizetni a hosszabbítás díját. A hosszabbítás, és tárhely díját az igényeknek megfelelően 1, 2 v 3 évente lehet fizetni.

A megrendelés végén a Részletek megjelenítése gombbal egy áttekintést kaphat a megrendelt tételekről. Ha minden rendben talál, a Tovább gombbal léphet a következő oldalra.

5. Domain tulajdonos adatai

Ha már felhasználóként belépett oldalunkra, akkor a már létező Domain tulajdonosok közül kiválaszthatja, hogy a regisztrálandó domain nevet kihez szeretné hozzárendelni.

Ha új tulajdonost szeretne megadni, válassza ki a "Nincs a listában a domain tulajdonos, újat szeretnék felvinni" lehetőséget, majd adja meg az adatait. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy magánszemélyként csak olyan adatokat adjon meg, ami az éppen érvényes személyi igazolványán, vagy lakcímkártyáján szerepel. A regisztráció folyamán később előfordulhat, hogy a regisztrációs szervezet valamilyen okból kifolyólag elkéri a személyi iratokat, és ebben az esetben csak érvényes személyi igazolványt vagy lakcímkártyát fogadnak el! Céges rendelés esetén kérjük, hogy pontosan tüntesse fel az adószámát, mert az ellenőrzése kerül!

6. Számlázási adatok

Ha már felhasználóként belépett oldalunkra, akkor a már létező Számlázási adatok közül kiválaszthatja, hogy a regisztrálandó domain nevet kihez szeretné hozzárendelni. A későbbiek folyamán a díjbekérőt, és a számlákat erre a névre, címre állítja ki rendszerünk.

6. Összegzés, véglegesítés, megrendelés leadása

A tulajdonos és számlázási adatok megadása után kérjük tekintse át ÁSZF-ünket, majd a "Megismertem és elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket" kiválasztva , a Megrendelés gomb megnyomávásal elindul a regisztrációs folyamat.

7. Fizetés

Abban az esetben, ha bankkártyás vagy Paypalos fizetést választott, kérjük kattintson a Fizetés megkezdése gombra, ami átirányítja Önt a fizetési felületre.

8. Domain jóváhagyása

Sikeres online fizetés vagy az átutalás beérkezése után rendszerünk egy jóváhagyási kérést küld az Ön által megadott emailcímre. A "domain jóváhagyása szükséges" tárgyú emailben található linkre kattinva megjelenik egy oldal. Kérjük olvassa el, és amennyiben mindent rendben talált, írja be a kódot, és hagyja jóvá a regisztrációt. Amennyiben a rendelést követő legkésőbb 13. napig nem hagyja jóvá a domain regisztrációt, a domain név törlésre kerül.

9. Várólista

Amennyiben a jóváhagyás sikeresen megtörtént, a domain várólistára kerül, és ha a regisztrációs szervezet nem talál kifogásolnivalót, akkor rendszerünk egy "sikeres domain regisztráció" tárgyú emailt küld Önnek, és feltételesen használatban vehető a domain név. Ha a feltételes használat 8. napjáig nem érkezik kifogás a domain regisztráció ellen, akkor a domain név delegálására kerül, azaz véglegesen is használatba veheti.